divendres, 2 de gener del 2015

Llibre "Usos educatius dels blogs"

Primer de tot fem-ne cinc cèntims del que és un blog:

Els blogs són espais webs que permeten a qualsevol persona amb compte de Google poder crear-ne un amb total llibertat de temàtica; tant se val si és professional, com de temes d'interès general, política, música, aficions, etc. Aquests llocs web s'organitzen per entades, que són cada una de les publicacions que fa l'editor, i aquestes s'ordenen de manera cronològica. 
També es pot enllaçar amb altres pàgines webs, fotos, vídeos, altres blogs, creant així una xarxa que és el que sentim anomenar com a blogesfera.

El llibre esmenta a les persones, que anomena com: Nadius, que són les nascudes 5 i 15 anys abans de l'era digital. I després als Immigrants digitals, que són els nascuts abans del 1960.
A partir d'aquí ens ensenya una sèrie de vocabulari que no acostumem a utilitzar i moltes vegades a conèixer, com per exemple, paraules o conceptes com:

· Enllaç permanent: la direcció a una pàgina alternativa que es relaciona amb el que s'està parlant i pot ser d'interès per a conèixer més sobre el tema o bé per concretar informació donada.
· Bloc roll: llista d'enllaços que un autor recomana.
· Blogsfera: conjunt de blogs enllaçats formant una xarxa d'enllaços i publicacions.
· Widget: components o aplicacions per ampliar la web, com rellotge, mapa, temps...
· RSS: Codi que serveix per accedir d'una nova manera a la informació. Tu pots marcar la teva informació com d'interès, i s'envien avisos d'actualitzacions.

Pel que té a veure amb les escoles, és lògic que l'ús dels blogs hagi anat en augment, ja que ara aquest tema està tocant d'aprop als docents. Els blogs són fàcils d'utilitzar, estan a l'abast de tothom, ofereixen diferents opcions útils per a les classes i faciliten la comunicació mestre-alumne i mestre-mestre.


Els autors del llibre ens expliquen que hi ha diversos tipus de blogs, com són:

  • Blogs de centre, solen ser sobre revistes digitals formades a partir d'opinions.
  • Blogs destinats a la formació digital o TIC dels docents.
  • Blogs de professors, en els que cada individu hi publica reflexions experiències, idees metodològiques, és a dir, temes d'interès general i que poden ser informació útil per a altres mestres.
  • Blog d'aula del professor: proporcionen informació a l'alumne. 
        - Blogs de mestres-alumnes: que serveixen com a quadern digital i es troben el material del professor i les entrades i comentaris dels alumnes. 
       - Blogs d'alumnes: s'utilitzen per dur a terme les feines manades pel mestre i per enregistrar el que es va fent a classe. Un exemple és aquest blog que omplim amb material de l'assignatura de GTIC i COED al primer curs d'educació infantil a la URL Blanquerna.
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada